Rafaj uvedl, že evropské peníze určené na ekologizaci dopravy se musí vyčerpat do příštího roku. "My víme, že z hlediska připravenosti zejména regiony moravskoslezský a ústecký mají k těm penězům blíž, i z hlediska stavu životního prostředí," řekl Rafaj.
Bude se podle něj jednat hlavně o obměnu vozového parku, a to zejména o plynofikaci autobusů. "Mohlo by to vést zároveň k tomu, že by se díky tomu nakoupily autobusy, které budou mít nižší provozní náklady, protože jak víme, tak provoz například na CNG má nižší náklady," řekl viceprezident. Dodal, že by se na to měli zaměřit i soukromí dopravci, protože v budoucnu například součástí výběrových řízení na provozování dopravy mohou být i ekologické požadavky.
Mluvčí Dopravního podniku Ostrava (DPO) Miroslav Albrecht ČTK řekl, že podnik se o možnosti získat dotace samozřejmě zajímá. "Aktuálně sledujeme vyhlášení titulů na autobusy na CNG," řekl Albrecht. DPO by podle něj chtěl pořídit desítky nových autobusů.
Desítky autobusů by za použití dotace ráda získala také společnost ČSAD, do které patří ČSAD Havířov, Karviná a Frýdek-Místek. "Děláme všechny kroky, abychom se zúčastnili těch dotačních titulů. Jakmile bude oficiálně vyhlášena pobídka, určitě budeme první, kdo se přihlásí," řekl ředitel osobní dopravy Jakub Vyvial. Společnost podle něj bude chtít z dotací získat maximum možného a rozhodně chce pořídit desítky autobusů. Ročně ve svém vozovém parku vymění okolo 25 autobusů.
Regionální rada Moravskoslezsko, která v Moravskoslezském kraji rozděluje evropské peníze, už oblast dopravy podpořila více než 900 miliony korun. Dotace tvořila 40 procent nákladů, celkem se v kraji za zhruba 2,5 miliardy korun pořídilo více než 200 nových tramvají, trolejbusů a autobusů.
zdroj: ČTK